2017 óta az Országos Mentőszolgálat adott irányt digitális átalakulásának, és egy olyan működési ökoszisztémát épített, amely naponta körülbelül 4,8 millió adatsort termel a mentőgépkocsiktól a betegadatokon és logisztikán át a gazdasági folyamatokig. Üzleti intelligencia és algoritmusok segítségével a teljesítményt percről percre elemezik, és prediktív eszközökkel optimalizálják a kapacitást és az erőforrások elhelyezését — reagálva a budapesti-vidéki migrációra és a nyári, például balatoni csúcsokra.
Frontvonalbeli szakemberekkel és betegekkel tartott workshopok, valamint STEP-elemzések alapján a szervezet betegközpontú, értékalapú stratégiát fogalmazott meg a 2040-es, korszerűen digitalizált mentőszolgálat felé. A mesterséges intelligencia kulcsfontosságú eszköz a predikciókban és a telepítési döntések támogatásában; a stratégia pragmatikus és küldetésorientált: a technológiát, irányítást és erőforrásokat a legtöbb élet megmentése érdekében hangolják össze.
AI generated summary - by rentiT