Dr. Göbölyös Luca rövid stúdióbemutatója rávilágított arra, hogy az AI hogyan szolgálhat eszközként művészi koncepciók megvalósításában, ugyanakkor mennyire korlátozott mint a fotográfia valósághűségének bizonyítéka. Luca hangsúlyozta: a fénykép gyakran szándékosan kreált helyzetet rögzít, ezért nem objektív lenyomat, és ebben az AI egyrészt megerősít, másrészt torzíthat.
Előadásában bemutatta fő projektjeit: az önmagából generált „Luca” családfát, amely fordított genealogikus narratívát teremt; a Barbie/Ken-sorozatot, amely a szépségideálok és a kereskedelmi képmutatás viszonyát vizsgálja; valamint a nagymama rajzaira épülő, archív és AI-által előállított fotósorozatot. Ugyanakkor felhívta a figyelmet a gyakorlati problémákra—generálási hibákra, pornográf „hallucinációkra” és platformok moderációs beavatkozásaira—amelyek intézményi és jogi kockázatot jelentenek.
Konklúziója üzleti és kulturális döntéshozóknak is üzen: az AI hatékony a vizuális megjelenés formálásában és a kereskedelmi gyakorlatok finomhangolásában, de nem helyettesíti a szerzői szándékot, a kulturális tudást és az érzelmi kontextust. A galériáknak, ügynökségeknek és médiumoknak érdemes tehát alkalmazniuk az AI-t a kreatív munkában, miközben erős kurátori, etikai és jogi kontrollt tartanak fenn a hitelesség és a szerzői jog védelmében.
AI generated summary - by rentiT