Mesterséges intelligencia és közéleti kommunikáció: fordulópont
Ez a rövid vezetőismertető áttekinti, miként alakította át a mesterséges intelligencia a politikai kommunikációt: a korai kampányanalitikától (2008) a Cambridge Analytica-botrányon át a 2020-as évek exponenciális fejlődéséig. A technológia nem pusztán platformváltás — felgyorsítja a tartalomgyártást, személyre szabást és terjesztést, így alapvetően megváltoztatva a közéleti viták ritmusát és hatásmechanizmusát.
Bár az MI hatékonyabb elérést és skálázhatóságot kínál (például több dialektusban való kommunikáció esetén), fokozza a véleménybuborékokat, sérülékenyebbé teszi a közéletet a manipulált tartalmakkal szemben, és áthelyezi a hatalmi egyensúlyt a technológiai szolgáltatók és kampánystábok irányába. A válasz szabályozást, interdiszciplináris szakértelmet és a döntéshozók fokozott felelősségvállalását igényli: az MI eszköz, nem helyettesítője az erkölcsi és stratégiai döntésnek.